先按我聽歌

認識的都知道,我很少看電視
一來以前房間就沒電視,久了也不會想放
二來電視節目不是我能選擇的,能看到喜歡的節目,多少帶點賭博
(總部能每天去看看節目表吧,哈,我還沒能那麼清閒)
與其看一些索然無謂的東西,不如跟呆拿片子回來看

相對之下,我卻比較喜歡聽歌
不管上班或是回房,第一件事,就是打開喇叭,開啟千千
甚至於跑步、開車時,旋律仍是進行的

有時候,一首歌,我會聽上百來便
會一直沉浸在那情緒之中,不能自拔,可是我仍是聽,一直聽
因為我相信,再怎難過,再怎痛苦
只要方向正確,我是前進的
有天,一定可以超越

淡出那旋繞,漫入那Remember





聽歌吧


*Take My Heart Back*

 

 

It'll be alright you said tomorrow
你說明天一切都將會沒事
don’t you cry
別哭
don’t you shed a tear
別流淚
when you wake up I will still be here
當你醒來的時候我仍將在這裡
when you wake up well battle all your fears
當你睡好醒來時能戰勝你所有的恐懼


and now I'll take my heart back
而現在我將把我的心取回來
leave your pictures on the floor
把你的照片留在地上
steal back my memories
取回我的記憶
I can’t take it anymore
因為我不能再承受
I've cried my eyes out
我已哭過太多回
oh and now I face the years
現在,當我面對多年來
the way you loved me vanished all the tears
你愛我的方式,使我所有的淚水都消逝

just a little more time was all we needed
我們需要的只是更多一點的時間
just a little time for me to see
只是需要更多一點的時間讓我看清楚我們之間.
ooh the light that live can give you
哦! 生命的光能夠給你的
ooh how it can set you free
哦!它是能令你如此的解脫

 

so now I'll take my heart back
所以, 現在我將把我的心取回來
leave your pictures on the floor
把你的照片留在地板上
steal back my memories
偷回我的記憶
I cant take it anymore
因為我不能再承受
I've cried my eyes out
我已哭過太多回
oh and now I face the years
現在,當我面對多年來
the way you loved me vanished all the tears
你愛我的方式,使我所有的淚水都消逝

 


*Love Will Show You Everything*


Today, today I bet my life
You have no idea
What I feel inside
Don't, be afraid to let it show
For you'll never know
If you let it hide

I love you
You love me
Take this gift and don't ask why
Cause if you will let me
I'll take what scares you
Hold it deep inside
And if you ask me why I'm with you
And why I'll never
Leave
Love will show you everything

One day
When youth is just a memory
I know you'll be standing right next to me
I love you
You love me
Take this gift and don't ask why
Cause if you will let me
I'll take what scares you
Hold it deep inside
And if you ask me why I'm with you
And why I'll never
Leave
My love will show you everything
My love will show you everything
My love will show you everything
My love will show you everything


如果,你也在旋律中揚起了一陣往事
腦海中勾勒出一幅場景。一個背影,或是鼻頭中微微泛起一片酸

我想,一切的一切,就如歌詞最後所說的

Love Will Show You Everything


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    dryad0304 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()